Beste starten på markedsføring av nytt firma – og hva du ikke må gjøre
Innlegget er sponset
Den beste måten å starte med markedsføring på er å identifisere målgruppen din og lage et produkt de vil elske.
Følgende er de tre beste tipsene som kan hjelpe deg i gang:
1) Lytt til målgruppen din.
2) Lag et produkt som de vil elske.
3) Lag innhold som resonerer med dem.
Velg riktig markedsføringsteknikk
Markedsføring er et vidt begrep som omfatter mange forskjellige teknikker. Den vanligste markedsføringsteknikken er reklame, som brukes til å skape bevissthet om et produkt eller en tjeneste. Deriblant annonsering på Google og Facebook, samt andre populære kanaler.
Det finnes også mange andre markedsføringsteknikker, inkludert markedsføring på sosiale medier, digital markedsføring og SEO.
Velg riktig markedsføringsteknikk vil avhenge av publikummet ditt og hva de leter etter.
Gjør det selv eller hyre inn hjelp?
Den første og mest åpenbare løsningen er å ansette en profesjonell forfatter. Selv om dette kan være dyrt, er det verdt prisen.
Et annet alternativ er å gjøre det selv. Dette er vanligvis rimeligere, men du kan ende opp med noe som ser ut som et barns kunstverk. Mens om du leier en SEO-konsulent kan du få synlighet og tekst gjort på en og samme tid.
Noen velger å ikke leie inn hjelp i det hele tatt og bare skrive sitt eget arbeid. Dette kan imidlertid være tidkrevende og vanskelig for de som ikke er så dyktige i å skrive. Noen velger å ansette arbeidet sitt utført, men de vil ikke betale noen mye penger. De kan prøve å finne skrivetjenester som tilbyr rabatterte priser eller gjøre noe av arbeidet selv.
Ting du ikke må gjøre når du markedsfører
Noen av tingene du ikke bør gjøre når du markedsfører virksomheten din inkluderer:
– Bruke personlig informasjon om en kunde for å markedsføre til dem.
Internett har gjort det mulig å nå ut til et bredt spekter av kunder ved å finne ut deres spesifikke behov og interesser. Vi er nå i stand til å nå ut til kunder på en personlig måte, som er det mange bedrifter ser etter. Det har vært tilfeller der bedrifter har misbrukt personlig informasjon, men med de riktige sikkerhetstiltakene og forsiktighet kan det ikke bare gjøres etisk, men også veldig bra.
– Sende uønskede e-poster som oppfattes som spam.
Uønsket e-post er en form for spam som sendes uten samtykke fra mottakeren. De brukes hovedsakelig av spammere til å sende uønskede meldinger til folk, noe som kan være svært urovekkende.
Problemet med uønskede e-poster er at de kommer fra en rekke kilder, og det er vanskelig for folk å vite hvem som sender dem. Dette gjør det vanskelig for folk å stoppe disse meldingene fordi de ikke vet hvor meldingen kom fra.
For å unngå å bli stemplet som spam, bør bedrifter ha sitt eget opt-in system og sende e-post kun gjennom dette systemet.
– Dele kundedata uten tillatelse er straffbart.
Data er en verdifull ressurs og det er alltid etterspurt. Disse dataene kan brukes til å lage personlig tilpasset innhold, øke konverteringsfrekvensen og forbedre kundeopplevelsen, men å dele det uten tillatelse er straffbart. Mer lesing om GDPR Vanlige spørsmål om GDPR: Hva kan jeg gjøre nå?
Hva er GDPR og hva står det for?
General Data Protection Regulation (GDPR) er en forskrift fra EU som erstatter databeskyttelsesdirektivet. Den ble designet for å harmonisere personvernlovgivningen over hele Europa, og gi innbyggerne mer kontroll over deres personlige data.
GDPR står for General Data Protection Regulation.
GDPR er en forskrift fra EU som erstatter databeskyttelsesdirektivet. Den ble designet for å harmonisere personvernlovgivningen over hele Europa, og gi innbyggerne mer kontroll over deres personlige data. GDPR har vært i kraft siden 25. mai 2018 og vil bli håndhevet ved lov for alle EU-medlemsland fra og med 25. mai 2018.
Hva er straffen for å bryte GDPR i Norge?
GDPR er en EU-lov som beskytter personopplysninger til EU-borgere. Straffene for brudd på GDPR i Norge er ganske strenge.
Straffene for brudd på GDPR i Norge kan være opptil fire prosent av den årlige globale omsetningen eller €20 millioner, avhengig av hva som er størst.